torsdag, november 21

Köksdrömmar

Ang vår mesta och trogne följare Pernillas inlägg om kök så tänkte 
jag att jag kunde börja avslöja några planer som vi har.
Jag tackar så hemskt mkt för tipset om bloggen, 
det är så roligt att se andras hem och få inspiration.
Vi (läs Lisa) vill ju ha ett Kvänumkök.. 


..om jag hade varit miljonär. 
Men det är jag ju inte, så vi tänkte göra en egen variant.


Jag älskar deras luckor, profilen, den varma antikgrå färgen och den 
platsbyggda känslan. Så vi ska köpa stommar och lådsystemen från Ikea. 
Sen ska vi sätta upp stommarna med mellanrum så att man 
kan bygga en ram runt lådorna. Sen tar vi hit en snickare som får 
göra fronterna åt oss, samt att en målare får sätta färg på allt.

Vi har inte bestämt oss ang bänkskiva än, men vi är sugna på att gjuta en 
i betong själva. Det kanske tar ett par gånger innan det blir rätt, 
men det kan bli en intressant process.


Här är planlösningen på köket. 
Stommarna 2-5 är kyl, frys, ugnspelare i högskåp. Sen i resten av köket
kommer vi endast ha lådsektioner och inga överskåp. Nr 15 är spisen.
Det stora bruna i nederkant är vårt gigantiska köksbord på 
4,5 meter som Jonas tycker att vi ska ha ;)
Det är sen fönster längst hela den kortsidan 
och även ett par på sidorna samt två glasdörrar.



5 kommentarer:

  1. Haha vad glad jag blir, kommer på mig själv att jag sitter och ler när ja läser detta inlägg :).
    Jag håller på Jonas, tänk vad mycket vänner ni kan samla runt detta bord, toppen!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är rätt, klart att vi ska ha ett stort bord!
    Som vår trogne följare har du såklart en given plats när det är dags inflyttningsfest :)
    Kram på dig Pernilla!!

    SvaraRadera
  3. I`ll be there ;))

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint det kommer bli och kan se er/oss sitta runt det stora bordet och bara njuta av ert fina kök :)

    SvaraRadera
  5. Härligt Anneli!
    Ja, det var nog den viktigaste delen i hela huset. Att kunna få plats med mycket folk vid matplatsen och jag längtar tills vi kan sitta där hela gänget <3
    Du är såklart också given på festen Fältan ;)

    SvaraRadera