onsdag, november 20

Värme!?

En del har hänt sedan senaste inlägget inser jag. Nu är alla tak och inneväggar uppreglade och på plats. Ytterväggarna är isolerade så nu slipper vi ha 3 graders arbetstemp. Golvet är klart i gamla delen av huset.
Idag ska våra hjältar till snickare, bröderna Conny & Benny, börja på den stora takkupan. Efter detta åker tegelpannorna på.
Vi ska börja måla ytterpanel i helgen och fönsterna kommer nästa vecka så just nu är det fokus på utsidan kommande 2-3 veckorna innan snön kommer.




5 kommentarer:

  1. Tänk så kul jag tycker att det är att följa ert bygge härifrån, vad ska då inte ni tycka som är på plats?!?
    Det kommer bli såå bra och jag längtar verkligen efter att få se slutresultatet!

    Bra jobbat, kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja du Pernilla!
    Idag var jag "inne" i vårt skafferi. Det är bara några reglar här och var, men man ser formen och jag bara stod där mitt i det och föreställde mig alla hyllor, burkar och källsortering jag kan ha där inne - jag blev helt varm och lycklig :)
    Det är så fantastiskt spännande! i-landsproblemet är dock att det är väldigt svårt att välja alla detaljer. Vilka golvlister? foder runt dörrarna och fönster, allt ska passa ihop. Så lite snurrig är man allt, men det går nog över ;)
    Tack för påhejningen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh förstår frustrationen, det finns ju så mycket snyggt!
      Kika in på sallyshus.se, deras kök suktar jag efter just nu ;) ska bara flytta ett par trappor, byta/flytta dörren ut till altan, riva ut hela köket och bygga upp på nytt först...

      Radera
  3. sallyshus.blogspot.se

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Pernilla!
    En blogg som jag kollar in ibland är http://itsahouse.blogspot.se/search/label/Före%2FEfter%20%28vår%20renovering%29
    Vilket bygge :)

    SvaraRadera