onsdag, juni 18

Trädäck

Nu börjar trädäcket ta form. Vi har ju en deadline att bli klara till midsommar.. det kan bli tufft.
Vi lägger trallen i olika riktningar för att få lite liv och tycker att det blir snyggt. Vi lägger en ram runt samt mellan varje del i ett bredare virke. Sedan ska vi ha ett par teappsteg runt hela. Sen har vi börjat på ett vindskydd/spaljé vid ena änden och ska även göra en del vid andra sidan med lite klängväxter. Planerna är redan igång med att vi ska ha en pergola mot gästhuset.. jag har insett att det inte bara är hus jag gillar att forma och inreda.  Jag har massor av planer med trädgården också.  Nackdelen är väl bara att jag inte kan ett smack om växter 😉 men det kommer nog. Jag har ju en duktig pappa med många goda råd till mig. Det uppskattas 😊

1 kommentar:

  1. Det blir snyggt tycker jag med trallen åt olika håll, fiffigt!

    SvaraRadera