torsdag, juni 19

Mera trädäck och Annie Sloan

Idag blev ännu en del av däcket klar. Det är kul att snickra och se hur det växer fram. Vi har insett att vi inte hinner få klart den sista biten till imorn,  men vi klarar oss nog ändå😊

Vi har fått grå putsfärg på öppna spisen. Det blev bättre än att ha den vit. Vi har så mjt vitt ändå, plus att den slipper bli sotig.

Vi har fått en tavla av grannen. Jag har beundrat den när jag hälsat på och  han var så snäll och gav mig den häromdagen. Han har målat den själv och jag gillar den skarpt 😊

Jag har ett gammalt skrivbord jag ville måla om men kunde inte komma på vilken kulört som skulle passa. Efter att ha testat mig fram utan att bli nöjd så fick jag tips om en liten gårdsbutik utanför Ängelholm som säljer kalkfärg.
Jag åkte dit och blev förälskad direkt. En väldigt matt färg i gamla mjuka kulörter och toner. Färgen säljs inte i vanliga färgbutiker, men om ni är nyfikna så kan ni googla på Annie Sloan och kolla in var de säljs. Man målar med en speciell teknik och smörjer in med vax efteråt.
Den kommer jag använda många gånger framöver😃

Glad midsommar på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar