fredag, mars 14

Trappan på plats

I veckan var Kvidinge Snickeri på plats och satte upp sitt mästerverk! Trappan är ett sanslöst hantverk tycker jag. När en annan snickrar ihop något så kan man alltid dölja lite sneda sågningar och liknande med latex eller färg. På trappan går inte att hitta minsta misstag! Oerhört imponerande!

Vi har bestämt redan från början att vi ska måla trappan vit så kommande vecka kommer målaren och sprutmålar trappan på plats. Sen väntar vidare bygge med att bygga vägg under trappan i förlängningen mot vardagsrum/köket. Under trappan blir en walk in kläd & städgarderob och mot vardagsrummet snor vi lite yta för en inbyggd bokhylla.






4 kommentarer:

  1. Superbra! Det är som ett pussel, bit för bit så faller allt på plats :)

    SvaraRadera
  2. Jag som skrev en sån fin kommentar igår, men jag lyckades nog slarva bort den.... Hur som haver - det är häftigt att se hur bygget avancerar. Är avundsjuk på sätt och vis att ni får bygga allt från grunden själv, och även att han något att göra (även om det just nu är oerhört mycket för er :) ). Jag hade lite "tråkigt" och möblerade om istället :).

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hittat hit! :)
    Ja det är en del att göra kvar och nu börjar jag längta väldigt mkt efter att få flytta in.. men vi börjar iaf se ljuset i tunneln ;)

    Just nu håller vi på och sågar smygar till fönsterna, som vi sen ska måla med vår nya färgspruta. Den ska bli spännande att gå loss med ;)

    Möblera om är väldigt roligt det också och går mkt fortare ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Jag har följt dig/er regelbundet i några år :) Men har nog inte varit så frikostig med kommentarer innan...

    Kram

    SvaraRadera