onsdag, juli 20

Nytänkande!

Det är väl bra att mamma tänker ibland.. för nu har hon inte ha gjort det på väääldigt länge! Hon har inte skrivit om allt roligt vi hittat på, allt knasigt som jag har sagt eller allt mysigt lillebrorsan gör hela tiden:)

Det blir ju svårt för henne att återberätta allt som hänt på sista tiden, så vi hoppar över det! Jag, Olle, är fortfarande 3,5 år, jag fyller fyra efter sommaren, innan tomten kommer, det vet jag! Jag pratar.. mest hela tiden. Ibland säger mamma att jag kan prata hål i huvudet på henne?? Jag tycker om att prata, att berätta allt jag vet och att visa allt jag kan, hela tiden!
Lillebror är lika söt och tjock som vanligt, nä han är inte tjock, bara väldigt stabil;) Han var på 1,5 års kontroll idag med mig o pappa. Allt såg normalt ut och han är 88 cm lång och väger 16 kg.

Nu till nytänkandet!
Vi ska flytta!! Ja visst, vi ska lämna vårt fina hus o alla våra kompisar. Vi har köpt ett nytt hus.. och dit får jag ta med mig Alla mina leksaker! En sån tur! Jag kommer träffa nya kompisar på mitt nya dagis och det ska bli jättespännande! Men jag har inte fått nån plats än.. mamma väntar på ett brev.

Mamma o pappa har iaf köpt ett nytt hus, ett väldigt litet ett.. undrar om vi får plats? Tanken är att vi ska bo där en stund som det är.. dom ska bara fixa till lite inne i huset så att det blir mysigt och så att trappen funkar, sen ska de bygga ut huset och göra det jättefint! Det ska bli i gammal stil tjatar mamma om, med spröjsade fönster och en punschveranda ska hon ha?? Vad är det?!

Det viktigaste fixade dom iaf första dagen, dom köpte en lekstuga till mig o Petter!:) Jag älskar att vara vid mitt nya hus o leka i lekstugan.

(Det är så skönt, Vi har varit vid huset varje dag nu sen vi fick det, i torsdags, och Olle tjatar om det direkt på morgonen! Han vill vara i sitt nya rum, som är helt tomt. Han vill leka i sin lilla lekstuga och pyssla och han äter av alla körsbär, smultron, krusbär som finns på tomten. Det värmer mammahjärtat att han tycker så mkt om det nya huset, det kunde ju bli lite tufft.. men han säger glatt -efter sommaren ska nån annan flytta till vårt hus och vi ska flytta till det nya!)


Huset har stått tomt i ett par år och det märks väl på

 tomten, vi ser knappt bryggorna.. men snart så:)

Det ligger mellan Hembygdsparken o Hamnen i Ängelholm, 
centralt men ändå lite lugnt o mysigt. Det är så jäkla spännande !!:)
Jag o pappa bygger lekstuga!

Jag hittade en flagga i ett förråd som jag
 absolut ville ha med, snyggt va!:)


Så från och med nu kommer denna blogg handla lite mer om husets framfart och självklart kommer jag och Petter att vara i fokus, så bara lugn. 
Tack för att ni fortfarande hänger med oss:) 
Kramar Olle med lillebror




9 kommentarer:

  1. Äntligen!

    Lekstuga med tavla och allt och så god mat vi lagade Olle! Tack!

    Ser fram emot att följa er igen!

    Kramar till er godingar, från Tina

    SvaraRadera
  2. Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :)

    SvaraRadera
  3. Äntligen tar eran mamma sitt förnuft till fånga och fortsätter skriva om era dagar, har saknat det såå.
    Spännande med nya huset och rea rum och lekstugan kommer att bli toppen, kul!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Haha rea rum, era rum förstås. Tror jag går och lägger mig :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att det händer saker i bloggen igen! Gillar att titta in här och se vad ni hittar på!

    Stort grattis till huset! Blir spännande att följa projektet. Är grymt imponerad att ni med två små har tid och energi till sådana projekt. Jag som knappt får någonting gjort :-)
    Ser ut att bli en fantastisk trädgård!

    Lindha Hägre

    SvaraRadera
  6. Vad kul att "se" er igen också! Det har varit mkt nu så det fanns inte så mkt tid över till bloggandet.. Men nu kommer jag ha tid! Eller?;) Det kommer nog bli lite sporadiskt, men nu kör vi:)
    Kram på er alla! /Lisa o co

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya huset... det ser hur mysigt ut som helst... och så sjöglimt ;) eller det kanske är å-utsikt... hur är det med Peter efter hans vådliga vurpa...?
    kram till er alla...

    SvaraRadera
  8. förlåt Petter, jag missade ett T....

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Ja det är en härlig tomt. Petter mår prima och han har gått igenom många vurpor sedan dess.. men han är glad, stor o stabil:) Kram kram!

    SvaraRadera