lördag, maj 28

Glass o gott

Ikväll är vi hemma hos mormor och har det gott. Vi hade med oss ett paket, för imorgon fyller Alla mammor år?! Igår var vi i Perslund med en massa andra barn. Det var öppna förskolorna i kommunen som hade lite roliga saker för oss barn. Sen hade vi picknick och lekte i parken. Efteråt samlades vi ett gäng mammor o barn hemma hos Tuva o Erik, vi barn lekte medans mammorna satt o jäste ikapp o pratade. På kvällen var vi hos en av mina fjällor, Moa. Jag har haft ett litet bekymmer där. Hon säger att vi ska gifta oss.. men jag har ju redan lovat bort mig till Signe! Hm, hela kvällen satt hon o klappade på mig o frågade om jag var kär i henne? Vadå, vad är det för nåt? Jag svarade ja och hon blev glad, sprang och berättade för min mamma o sånt? Ja ja, jag kom iaf på att jag kan gifta mig med Moa först och Signe sen, så löser det ju sig!:-D På måndag ska vi träffa Pippi och Emil. Vi åker tillsammans med mina kompisar Moas och Måns familjer, det ska bli jätteskoj! Ha det bra! Petter hälsar med en high five:-)


3 kommentarer:

  1. Här skulle ni kunna lägga upp en massa bilder på mapa när de snickrar ju :p Det hade vi på Heden tyckt om...

    SvaraRadera
  2. Den ide'n är redan påbörjad.. Den som väntar får se:) kram till er alla på Heden

    SvaraRadera
  3. Nu har vi väntat massor....

    SvaraRadera