fredag, januari 9

Ooooovanvåning!

Hej alla! Nu har det varit julhelger, nyår, 5-årsdag och en hel del bygge. Vi bestämde oss för att killarna skulle få sina rum klara innan jul.. och efter några tuffa veckor med sena kvällar så klarade vi det! Eller nästan.. det fattas några lister och sen ska det vara tapet på vissa väggar som vi bara målat vita så länge. Jag ser framför mig en världskarta där killarnas skrivbord står, samt nån med natur bakom soffan.
För att förklara hur det ligger till så har vi en hall/vardsgsrum rakt fram när vi kommer upp för trappen. Om man svänger vä direkt efter trappen har killarna sina två rum. De delar sovrum som har ett vanligt fönster och en liten kupa och sen har de ett lekrum med skrivbord och även där har de ett vanligt fönster och en kupa. Från deras lilla v-rum finns en dörr till vårt kommande sovrum (nu har vi flyttat in tillfälligt i kontoret på nedervåningen och kan äntligen stänga en dörr om oss ;) Till höger när vi kommer  upp från trappen är dörren till kommande badrum. Här kommer lite bilder från bygget och sedan resultatet. 
*Förlåt Pernilla o Matti att det dröjt så länge <3
Tak i v-rum
Petter ska bli snickare närhan blir stor. 
Jag sågar ut för platsbyggd bokhylla.
Spikade ihop boxar som jag satte in..
Färdig bokhylla och en tillfällig kontorshörna. Killarnas två rum i bakgrunden.
V-rum till killarna
Sett från killarnas rum, trapp till höger.
Lekrummet
Petter vid det långa skrivbordet
Några polare ur samlingen.
Petters myshörna.
Och Olles :)

4 kommentarer:

  1. Titta så bra det blir, super! Tycker du är så tuff som ger dig på bygget, jag är för feg..
    Kan inte säga det nog så många gånger, jag ÄLSKAR era fönster!!
    Bra jobbat :). Kramen!

    SvaraRadera
  2. Wow, ni är grymma!! Kanonfint, vilka byggare, förstår Petters yrkesval, han har ju coola förebilder! Kommer och kikar snart :) Kramar till er och Grattis till killarna, till deras fina våning <3
    /Tina :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt riktigt fint blir det, vad duktiga ni är som kämpar så bra. Du är så cool Lisa som bygger så bra. You are my hero ��

    SvaraRadera
  4. Halloj! Jag ser att ni verkligen är i renoveringstagen! Snyggt jobbat! Kul att du gillar vårt sovrum med mattan! Jag skrev ett svar inne på min blogg, men kopierade det och lägger in det här också. Vad kul att du gillar det jag gör! Namnet på mattan är ett tjejnamn, men jag kommer inte ihåg vilket tyvärr. Den köpte vi hos Asproths i Varberg. Vi är verkligen nöjda med mattan... först var jag lite orolig över det där med damm, men tydligen ska heltäckningsmatta vara bättre än parkett i sovrummet eftersom dammet inte yr runt utan lägger sig på mattan och sedan är det bara att dammsuga upp dammet. Vi är supernöjda. Det blir en tyst och behaglig känsla med sådan matta. Oj, tapeterna är gamla! vi lät dem faktiskt sitta kvar när vi renoverade för att jag gillade dem fortfarande. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det. Kul att du vill följa mig! Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera