tisdag, januari 29

Petter 3 år!


Jag nu kör jag den där klassiska "tänk vad åren går fort". Ja men det gör de, helt galet! Samtidigt som han har funnits hos oss jättelänge så var han nyss en liten tjock, skruttig bebis. 
Nu snackar han mer än nån annan i familjen, är tuffare än få och är alltid glad och lättsam. Min lilla minsting, haha, han är så stor och härlig. Jag blir helt varm :)

 
Efter att ha tjatat om att få Olles gröna Starwarsmössa
Har han nu äntligen fått en egen, fast ännu bättre.. 
med Blixten.
Nu är han inte pjå längre, nu är han tje! :)

Vi gör som Tomas Ledin "Vi tar en dag på stranden"
Så jävla fint det är vid havet!!!

Jag tyckte att Maja behövde ett klösträd. Men de är väldigt dyra om man vill ha storleken större, så att hon får klättra lite. Dessutom är de inte så snygga tycker jag och tar ganska stor plats.. och det är ju inte ngt vi har gott om här hemma. 
Så jag ritade lite och snickrade ihop ett själv. Jag köpte brädor och målade vita, satte upp dem snett så att de följer trappen med en list på väggen. Satte på matta som jag klippte sönder från svarta entréattor jag köpt på ÖB, med dubbelhäftande tejp. Jag gjorde en hylla högst upp som sitter uppe med konsoller och i hyllan sågade jag ut ett hål så att hon kan komma upp via klösrullen som jag gjort av en lång papprulle som jag virat sisalrep runt. 
Haha, när jag får en sån där idé i huvudet så vill jag göra den direkt. Jonas försöker bromsa mig lite så att jag inte hastar fram, men jag blir ivrig som ett barn och börjar direkt. Det är inte alltid bra och det kan hända att jag får göra om lite ibland, men det var jätteroligt och som tur var så godkände hon den direkt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar