tisdag, januari 22

Jul och nappar

Det är alltid svårt att få till det med alla familjerna på julafton.
Men det viktigaste är ändå att vi träffas och umgås, sen måste det inte vara just på julafton.
Så i år firade vi julen med Leijonsläkten dagarna innan. Vi var hemma hos Åse och Jocke, åt mat, träffade tomten och hade trevligt.

Petter hade packat sina nappar i ett litet paket till tomten som han skulle ge till sina nissar. Han hade önskat sig ett TomasTåg i gengäld.. vilken tur att tomten fixade det.
Det gick över förväntan.. som det ofta gör tror jag. Jag tror att de flesta föräldrar förväntar sig att det ska bli jobbigt och mycket gråt. Men det är precis som att när man har pratat om det ett tag så är som inställda på det. Visst, när det blev tufft med nån kusin och han blev ledsen där samma kväll så frågade han efter den och även när han började bli trött. Men det blev aldrig stora protester eller mycket gråt.
Sen har det varit lugnt? :)
Lille plutten har blivit så stor..

Julstök med pepparkaksbak

Julafton firade vi uppe i Värnamo. Där låg snön kvar och mamma, pappa och Kalle & Lii var också där. Jättemysigt att vara alla Sandbergare samlade

Granen ska kläs

Ville/Spiderman

Värnamokusinerna Isak, Ville och Ella

Jag, Ella och smågrabbarna byggde snögubbe

Medans Jonas och Isak grävde grotta

Min snygga man :)

Pappa och mina fina bröder

Mamma med barn :)

Julmaten dukas fram

Morfar och Olle

Lii och Kalle

Jessica i tomtens knä...

Ville får paket

Petter läser ny bok

Olle får sin efterlängtade trollerilåda

Olle och Isak med fina stora tomtebloss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar