onsdag, augusti 10

Huset!

Ja nu har vi inte hunnit med att vara så mycket vid huset eftersom vi har varit borta mycket. Men idag har vi spenderat hela dagen där och fick även hjälp av Kalle! Det är så snällt att släkt o vänner ställer upp och hjälper till, det går så himla mycket fortare då, tusen tack alla!!

Så idag lade Jonas o Kalle golv hela dagen och jag har målat, b la i badrummet. Ja istället för att ha grönt o mörkt så köpte vi våtrumsfärg och målade direkt på kaklet och tapeten. Golvet tänkte vi köpa någon billigt plast eller trätrall och sätta in. Eftersom allt bara är tillfälligt och pengarna inte växer på träd så får man hitta såna här lösningar.
Som Dr Alban skulle ha sagt -Ja säger det funkar!!

På ovanvåningen i hallen har Jonas o Henke byggt igen hålen i väggen, sen har J snickrat ihop ett lite säkrare trappräcke. Sen funderade vi på vilken färg vi skulle ta, kanske behålla den senapsgula o gröna? Eller inte;)
Sen har vi även hunnit med killarnas lilla sovrum. 
Ja vi kommer ha färger på detaljer sen.. vi lovar:)
 Här har vi redan hunnit lägga in golvet också så det är klart för inflytt! Men vi väntar nog lite till..
Olle har tagit dit lite leksaker och längtar efter att få ställa in sängen:)

Jag har redan ritat en stort antal planlösningar och ritningar på det "nya" huset, så som det ska bli när vi bygger till. Igår hittade jag (eller det var förstås Jonas som hittade det åt mig;) ett jättebra program som heter Floorplanner. Där kunde man rita upp exakta mått och ändra rummen hur lätt som helst, möblera, byta dörrar, fönster, material, färger.. Lite i paradiset är jag när jag får leka sådär:)

/Lisa

4 kommentarer:

  1. Shit vad lite vit färg gör susen !! Kul att kunna följa lilla huset här...ja, även killarna så klart !! =) Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Va snabba ni är!! Längtar efter att få se det i verkligheten :).

    Kram på er och kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Wow, det har ju hänt massor!! Nästa studiebesök är nära! Tar med fika ;) Kramisar ÖK

    SvaraRadera
  4. man kan tro du är släkt med mig.:).. allt blir vitt,,vitt och mera vitt... otrolig skillnad lite färg gör.... är nyfiken på resten... blir nog något storslaget...

    kram till killarna...

    SvaraRadera